על ההבדלים בין ביטוח בריאות פרטי לביטוח תאונות אישיות

על ההבדלים בין ביטוח בריאות פרטי לביטוח תאונות אישיות

במסגרת ניתוח תיקי ביטוח של לקוחות במחלקת ביטוחי חיים, אנחנו נתקלים יום יום במבוטחים שיש להם מספר ביטוחי תאונות אישיות מחברות שונות ובבירור מולם עולה כי :
1.הם עשו את הביטוח דרך מוקדנים של חברות ביטוח שהתקשרו להציע להם ביטוחים אלה.
2. הם לא בדיוק מבינים מה המשמעות של ביטוח מהסוג הזה.
3. חלקם טועים לחשוב שמדובר בביטוח בריאות.

החלטנו לעשות קצת סדר בעניין :

ביטוח תאונות אישיות הוא ביטוח שמשלם למבוטח סכום פיצוי חד פעמי במקרה של פגיעה מאירוע תאונתי.
כלומר, הוא לא ישלם למבוטח פיצוי חודשי בדומה לביטוח לאובדן כושר עבודה, אלא אך ורק פיצוי חד פעמי בהתאם להיקף ואחוזי הפגיעה מתוך הפיצוי הכולל שנרכש.
במידה ורכשתם ביטוח תאונות אישיות ממספר חברות, לא קיימת לכם כפילות מיותרת ,כי במקרה של חלילה פגיעה מתאונה, תקבלו פיצוי מכל החברות גם יחד – בהתאם לאחוזי הפגיעה ולאיברים שנפגעו.
יחד עם זאת, לא בטוח שאתם זקוקים לסכומי פיצוי כל כך גבוהים ביחס לעלות של הביטוח שאתם משלמים כל חודש, ועל כן- כדאי לבדוק ולהחליט מה וכמה נחוץ לכם ובמידת הצורך לבטל את מה שלא – בהתייעצות עם בעל מקצוע בלבד!

ביטוח בריאות פרטי הוא ביטוח שבאמצעותו קונה המבוטח כיסויים ולא פיצוי כספי. כלומר, במקרה של חלילה פגיעה, מחלה וכל אירוע רפואי אחר- המבוטח זכאי לטיפולים, ניתוחים, תרופות והליכים רפואיים- בהתאם לכיסויים שאותם רכש במסגרת הביטוח. כך למשל, יש כיסוי בסיסי לקטסטרופות בלבד (השתלות, טיפולים מצילי חיים בחו"ל ותרופות שאינן בסל הבריאות) ויש ביטוחים מורחבים יותר כמו ניתוחים בארץ, טיפולים משלימים, התייעצויות עם מומחים ועוד…

על מנת להימנע מבלבול, בזבוז מיותר של כספים או מצבים של תת-ביטוח, אנחנו ממליצים:
1
. אל תרכשו ביטוח דרך מוקדי מכירות. המוכרנים לא מכירים אתכם, הם לא יודעים מה הצרכים שלכם, למה אתם זקוקים ומה כבר יש לכם. ביטוח קונים אצל סוכן ביטוח שאתם מכירים וסומכים עליו.
2. בצעו בדיקה של תיק הביטוח שלכם אחת לתקופה. בדיקה מהסוג הזה יכולה לחסוך לכם כספים על ביטוחים מיותרים וגם לגלות חוסרים קריטיים שיש לכם ולא ידעתם עליהם
3. אנחנו ממליצים לכל אדם לרכוש ביטוח בריאות פרטי, לפחות את רובד הבסיס לקטסטרופות- לו ולמשפחתו. זהו אחד הכיסויים החשובים ביותר שקיימים כיום בתחום ביטוחי החיים.

מעוניינים בבדיקת תיק הביטוח שלכם ללא התחייבות?

כיתבו לנו ל [email protected]
או פנו ישירות למחלקת ביטוח חיים- 073-2010111 / 055-6697099

צוות איכויות בתומר